Com sorgeix Futbol Formatiu TTEE?

Aquest projecte neix d’una iniciativa de l’ex-jugador professional de futbol Edu Albacar i l’empresari J.J. Gilabert. Es va trobar la necessitat de que el futbol de les nostres terres donés un salt a nivell professional. També es va unir a aquest projecte Oriol Romeu, ja que ho va trobar molt interessant i necessari, en el qual intentaria aportar tota la seva experiència al club. Amb molt d’esforç i interès, el club de Futbol Formatiu es va fer realitat.

Però, qui som?

Som una escola formativa de futbol a les Terres de l’Ebre, que té l’objectiu d’oferir una formació esportiva, professionalitzada i d’alt nivell, i aportar una oportunitat de projecció d’un futur esportiu als jugadors de les Terres de l’Ebre.

Jugadors
Partits
Trofeus
target

Missió

La nostra missió és implantar un model formatiu professionalitzat de futbol base, a través dels nostres valors d’educació, respecte, disciplina i humilitat. Això és el que ens defineix, i pensem que ha de prevaldre per sobre de les qualitats tècniques o tàctiques dels jugadors.

eye

Visió

Per aconseguir aquesta missió, des de Futbol Formatiu Terres de l’Ebre s’implantarà un model de joc transversal a totes les categories, i facilitarà la transició dels jugadors en les seves etapes formatives. Així, aconseguirem que tots els equips adoptin un mateix sistema de joc, conceptes tàctics i filosofia.

soccer-player

Valors

El nostre objectiu prioritari és formar bones persones, gràcies a la creació i el manteniment d’hàbits i ambients saludables. Pensem que aquesta és l’equació per a formar bons jugadors amb professionalitat i disciplina, que puguin ser feliços i gaudir de cada moment fent el que més els agrada, l’esport.

Com ho fem?

El Futbol Formatiu Terres de l’Ebre vol convertir-se en un club referent a les Terres de l’Ebre primer, i acabar sent-ho fins i tot, a la província de Tarragona. Per tal d’aconseguir aquestes dues fites, serà molt important crear una forta identitat de club durant aquest inici i potenciar molt tot allò que dona una clara diferència amb la resta de clubs.

Una de les coses per les quals els jugadors/es del nostre territori han de voler venir al nostre club és per la nostra manera de treballar. Cada cop estem incorporant entrenadors amb més formació i experiència dintre d’aquest àmbit i estem plantant les bases de la que serà la nostra metodologia d’entrenament per convertir els jugadors, ja de per si amb gran recursos tècnics, amb bons entenedors dels joc i amb competitivitat per l’exigència les competicions que volem estar.

Per aquest motiu, la nostra metodologia estarà enfocada en la creació de tasques on els jugadors necessitin d’una càrrega cognitiva alta i donar-los així moltes experiències de situacions de joc que després es veuen reproduïdes als partits. Tot això, provocarà que el nivell de comprensió del joc augmenti i puguem tenir futbolistes cada cop més intel·ligents.

Les nostres setmanes d’entrenament es basen en la connexió entre la formació i el plantejament de partit. Depenent de la categoria busquem incidir més en la formació dels jugadors/es o en estructurar la setmana a través de la revisió del partit anterior i el plantejament del partit posterior.

Diferenciem sempre 4 tasques diferents en les nostres sessions i la tipologia habitual està formada per rondos, rodes de passada de diferent complexitat, automatismes, possessions, jocs posicionals, onades i diferents tipus de partits. Tot això, enfocat sempre en uns objectius marcats per sessió per tal d’anar progressant individualment i col·lectivament.

Per poder arribar a tot això, els nostres entrenadors/es han de tenir tres característiques:

1. Gestor d’emocions i comunicador. Han de ser capaços de tenir molta cura tant en el missatge com en la imatge, ja que tot allò que fan i diuen ho transmeten a joves en un moment molt important de la seva evolució personal i esportiva.
  2. Potenciador de talent. Crear uns bons hàbits d’entrenament i ser perseverant serà molt important per donar suficient eines als jugadors per millorar el seu rendiment. Tenir cura dels petits detalls i ser capaç d’arribar a conceptes micro donarà un plus als nostres jugadors/es.
  3. Gestor de contingut. Tenir l’habilitat de saber què necessita l’equip en cada context i poder transmetre-ho és la clau per a trobar el rendiment col·lectiu.
metodologia futbol formatiu terres de l'ebre